Наредба за изменение на Наредба 22 от 11.10.2018 г. за техническите изисквания към корабите, плаващи по вътрешните водни пътища
Отговор, предоставен от
PortalPravo.bg
PortalPravo.bg
13 Май 2024
Проектът на Наредба № 22 е изготвен в изпълнение на чл. 1 от Делегиран Регламент (ЕС) 2023/2477 на Комисията от 30 август 2023 година за изменение на Директива (ЕС) 2016/1629 на Европейския парламент и на Съвета по отношение на класификацията на вътрешните водни пътища на Съюза и минималните технически изисквания, приложими към плавателните средства (ОВ, L 2023/2477 от 7 ноември 2023 г.) (Делегиран Регламент (ЕС) 2023/2477). Делегираният Регламент изменя Приложение I и Приложение II на Директива (ЕС) 2016/1629 на Европейския парламент и на Съвета от 14 септември 2016 г. за установяване на техническите изисквания за плавателните съдове по вътрешните водни пътища, за изменение на Директива 2009/100/ЕО и за отмяна на Директива 2006/87/ЕО (ОВ, L 252 от 16 септември 2016 г.) (Директива (ЕС) 2016/1629).
Приложение I на Директива (ЕС) 2016/1629 съдържа списък на вътрешните водни пътища на Европейския съюз, разпределени в три географски зони: 1, 2 и 3. Промененото Приложение I от Директива (ЕС) 2016/1629 се прилага от 27 ноември 2023 г.
В приложение II на Директива (ЕС) 2016/1629 е посочено, че техническите изисквания, приложими към плавателните съдове по вътрешните водни пътища от зони 1, 2, 3 и 4, са изискванията, предвидени в стандарт ES-TRIN. Стандартът ES-TRIN определя единните технически изисквания, които гарантират безопасността на плавателните съдове по вътрешните водни пътища. Последното изменение на Стандарта ES-TRIN (ES-TRIN 2023/1) е прието на проведеното през месец октомври 2022 г. заседание на Европейския комитет за изготвяне на стандарти за корабоплаване по вътрешните водни пътища („CESNI“). Новият стандарт включва разпоредби относно корабостроенето, съоръжаването и оборудването за плавателни съдове за вътрешните водни пътища, специални разпоредби за специфични категории плавателни съдове, като пътнически плавателни съдове, тласкани състави и контейнеровози, разпоредби относно оборудването за автоматичната идентификационна система, разпоредби относно идентификацията на плавателните съдове, образци на свидетелствата и регистър, преходни разпоредби, както и инструкции за прилагането на техническия стандарт. В изпълнение на чл. 31 от Директива (ЕС) 2016/1629 Делегиран Регламент (ЕС) 2023/2477 цели да бъде осъвременен Стандарт ES-TRIN в неговата последна версия - ES-TRIN 2023/1 приложима от 1 януари 2024 г.
Във връзка с гореизложеното проектът на Наредба за изменение на Наредба № 22 от 11.10.2018 г. за техническите изисквания към корабите, плаващи по вътрешните водни пътища, предвижда:
1. промяна на чл. 4, т. 1, букви „а“ и „б“ – предложението цели съобразяването с промененото Приложение I от Директива (ЕС) 2016/1629;
2. отмяна на Приложение № 1 към чл. 4 – предложението е съобразено с промяната на чл. 4, т. 1, букви „а“ и „б“, и
3. промяна на Приложение № 2 – предложението цели съобразяването му с промененото Приложение II от Директива (ЕС) 2016/1629.
Проектът на наредба е съгласуван в рамките на Работна група № 9 „Транспортна политика” към Съвета по европейските въпроси, тъй като с предложението за изменение на подзаконовия нормативен акт се осигуряват мерки на национално ниво за изпълнение на Делегиран Регламент (ЕС) 2023/2477 и е включен като мярка № 90 от Плана за действие за 2024 г. с мерките, произтичащи от членството на Република България в Европейския съюз, приет с Решение № 30 от 22 януари 2024 г. на Министерския съвет на Република България. С проекта на наредба не се въвеждат директиви на Европейския съюз, поради което не е изготвена и не се прилага таблица за съответствие с правото на Европейския съюз.
Лице за контакт:
Силвина Бакърджиева,
Главен експерт
Дирекция „Пристанища и пристанищни услуги“
Източник: strategy.bg
Приложение I на Директива (ЕС) 2016/1629 съдържа списък на вътрешните водни пътища на Европейския съюз, разпределени в три географски зони: 1, 2 и 3. Промененото Приложение I от Директива (ЕС) 2016/1629 се прилага от 27 ноември 2023 г.
В приложение II на Директива (ЕС) 2016/1629 е посочено, че техническите изисквания, приложими към плавателните съдове по вътрешните водни пътища от зони 1, 2, 3 и 4, са изискванията, предвидени в стандарт ES-TRIN. Стандартът ES-TRIN определя единните технически изисквания, които гарантират безопасността на плавателните съдове по вътрешните водни пътища. Последното изменение на Стандарта ES-TRIN (ES-TRIN 2023/1) е прието на проведеното през месец октомври 2022 г. заседание на Европейския комитет за изготвяне на стандарти за корабоплаване по вътрешните водни пътища („CESNI“). Новият стандарт включва разпоредби относно корабостроенето, съоръжаването и оборудването за плавателни съдове за вътрешните водни пътища, специални разпоредби за специфични категории плавателни съдове, като пътнически плавателни съдове, тласкани състави и контейнеровози, разпоредби относно оборудването за автоматичната идентификационна система, разпоредби относно идентификацията на плавателните съдове, образци на свидетелствата и регистър, преходни разпоредби, както и инструкции за прилагането на техническия стандарт. В изпълнение на чл. 31 от Директива (ЕС) 2016/1629 Делегиран Регламент (ЕС) 2023/2477 цели да бъде осъвременен Стандарт ES-TRIN в неговата последна версия - ES-TRIN 2023/1 приложима от 1 януари 2024 г.
Във връзка с гореизложеното проектът на Наредба за изменение на Наредба № 22 от 11.10.2018 г. за техническите изисквания към корабите, плаващи по вътрешните водни пътища, предвижда:
1. промяна на чл. 4, т. 1, букви „а“ и „б“ – предложението цели съобразяването с промененото Приложение I от Директива (ЕС) 2016/1629;
2. отмяна на Приложение № 1 към чл. 4 – предложението е съобразено с промяната на чл. 4, т. 1, букви „а“ и „б“, и
3. промяна на Приложение № 2 – предложението цели съобразяването му с промененото Приложение II от Директива (ЕС) 2016/1629.
Проектът на наредба е съгласуван в рамките на Работна група № 9 „Транспортна политика” към Съвета по европейските въпроси, тъй като с предложението за изменение на подзаконовия нормативен акт се осигуряват мерки на национално ниво за изпълнение на Делегиран Регламент (ЕС) 2023/2477 и е включен като мярка № 90 от Плана за действие за 2024 г. с мерките, произтичащи от членството на Република България в Европейския съюз, приет с Решение № 30 от 22 януари 2024 г. на Министерския съвет на Република България. С проекта на наредба не се въвеждат директиви на Европейския съюз, поради което не е изготвена и не се прилага таблица за съответствие с правото на Европейския съюз.
Лице за контакт:
Силвина Бакърджиева,
Главен експерт
Дирекция „Пристанища и пристанищни услуги“
Източник: strategy.bg
БЕЗПЛАТНО приложение portalpravo.bg
Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalPravo.bg и получете специалния PDF "33 правни анализа от експерти"!
Подобни статии от категория Юристи и правна помощ
26Юли2024
Правила за работа на организиран борсов пазар на електрическа енергия
от PortalPravo.bg
26 Юли 2024
24Юли2024
Проект на Закон за изменение и допълнение на Закона за защита от вредното въздействие на химичните вещества и смеси (ЗЗВВХВС)
от PortalPravo.bg
24 Юли 2024
24Юли2024
Закон за защита от вредното въздействие на химичните вещества и смеси (Загл. изм. - ДВ, бр. 114 от 2003 г., бр. 63 от 2010 г., в сила от 13.08.2010 г.)
от PortalPravo.bg
24 Юли 2024
10Юни2024
Наредба 1 за опазване на озеленените площи и декоративната растителност
от PortalPravo.bg
10 Юни 2024
10Юни2024
Наредба 1 за опазване на озеленените площи и декоративната растителност
от PortalPravo.bg
10 Юни 2024